Saturday, June 5, 2010

Welc0me to my bl0g..=)


Salam sume n hi guys...xsangka ari nih,aku b'jye memiliki blog yg ke-5..syukur alhamdulillah krn masih diberi nyawa utk hidup di bumi nih..Even skrg nih sume tgh sibuk psl isu palestin,xbermakne kewujudan blog ni mengetepikan kprihatinan aku thdp mereka..nauzubillah..

Aku xtau dh nk tulis ape sbnanye..tp aku excited sgt nk wat blog baru ni even aku dh ade 4 blog pun b4 nih..(xde mood dh nk update)haha=p..tp blog nih mmg len dr yg sblum2 nih..kalo spe pnah bce blog2 aku sblum nih,kebanyakan post sume berunsur dakwah ke..islamic ke..or ttg kisah hidup aku yg kdg2 ceria..kdg2 sadis..huhu=(

Pepun,tme kasih kpd Sidney Sheld0n krn nme blog ini diambil dr nme novel beliau..The Other Side of Me..Sbb aku amik nme ni adalah utk membolehkan kwn2 aku mengenali diri aku dari sisi len..Mean ade bnyk bnde yg korang xtau ttg diri aku & spe aku yg sbnanye..xkisahla org yg rapat ngan aku ke x..Maybe sblum ni org kenal aku sbg yg alim(smpai ade org panggil ustazah..=p)..ade yg kte aku ni emosional..ade yg kte aku ni baik..ade jgk yg kte aku jiwang..adei~erm,tapi bagi aku x pun..aku bese2 je..aku xleyh n xlayakla nk describe ttg diri aku sndiri..tp nk kte aku alim,bnyk bnde lagi aku xtau psl agama..aku pn xde la layan nasyid je spnjang mse..aku minat je lagu ind0n ke..jepun ke..english ke..korea ke..kdg2 rock n dangdut pn aku layan..hehe=)

Kalo nk kte aku emosional,xtau la pulak..mybe ak emo dlm pertahankan pendapat kot sbb aku mmg kaya dgn pendapat n falSAMPAH aku sendiri..haha^_^..kalo nk kte aku baik pulak,aku ni jenis suke kaco org jgk..maen2..lawak2..merapu2..sng kte aku ni jahat la jgk...psl jiwang 2 xtaula,mybe 2 kurniaan sejak azali..lagipun jiwang bertempat xberdosa..hehe=D
so,spe nk kenal aku yg sebenarnye rajin2 la melawat blog ni sbb blog ni akan mencungkil spe diri aku yg sbnarnye..pepun,bagi aku..aku ni pn sme je dgn org len..cume mybe aku ni seorang yg bersemangat dlm menjayakan sesuatu..sng kte aku ni bley jadik pengkritik..penyokong yg obses n sebagainye..tp,aku xkan kritik sesuke hati melainkan kalo aku rse bnde 2 mmg sepatutnye dikritik..n aku sgt bnci org yg suke kritik something even hnye dgr pengakuan or cte sblah side je..bg aku,org cm 2 mmg UNFAIR thdp diri sndiri..pepun,yg paling pnting aku xsuke menipu & xsuke ditipu n prinsip aku,berkatalah BENAR biarpun PAHIT..

Erm,nmpaknye nilah serba sedikit ttg diri aku yg sebenar..So,lpas ni terpulangla kt korang nk judge ape pun ttg diri aku..Yang penting aku xsuke org HIPOKRIT..n xbermakne slme ni aku hipokrit..sprti yg selalu di0mongkan..aku ni hanyelah manusia bese yg xsempurna & xlepas dr sbrg dosa..mcm lirik lagu Takdir cinta by Rossa...

"Aku bukan nabi yg bisa sempurna,ku xluput dari dosa"

dan lagu Tahajud Cinta by Dato' Siti Nurhaliza...

"Sungguh aku bukan wali yg suci dari hina & benci"

haha..mean aku mmg sme je dgn org len..kalo aku slalu bagi nasihat ke..dakwah ke..or ape2 yg baik ke..xbermakne aku xpnah wat dosa..aku just jalankan tanggungjawab sbg Muslim utk memperingati sedare seIslam yg len..bukan sbb aku ni baik ke..alim ke..BUKAN!!!!

So,kpd spe2 yg mmg dh jadik kwn aku or spe2 yg baru berniat nk jadik kwn aku..aku hrp korang fhm n tahu ttg diri aku yg sbnar..Aku xkisah kalo org xnk kwn ngan aku pn..yg pnting aku mmg suke sgt kwn ngan org..bagi aku,lagi ramai..lagi bagus..bak kte pepatah,BERKAWAN BIAR SERIBU,BERCINTA biar SATU..even aku xbercinta pn lagi skang..huhu

Last but not least,aku hrp kwn2 aku dpt tme aku seadenye..bg aku,yg paling pnting dlm persahabatan..KEIKHLASAN..bukannye KEBAIKAN smate2..sbb kalo kte ade seorang yg baik pn,tp kwn sbb ade kepentingan tertentu pn xde mkne..n ble kte ade prob,mybe die wat xtahu je..ni pndapat aku la thdp ciri2 kwn yg aku suke..xtaula org len punye pemikiran..tp,yg pnting aku xmemilih kwn n aku kwn je ngan sume org..cume kelakuan yg baik aku jadikan teladan n yg xbaik aku jadikan sempadan..n sbg kwn,tugas kte la NASIHATKAN kwn kte tu..kalo sume nk kwn ngan org baik,spe nk ubah org yg xbek kpd yg baik..?kn itu lbey bagus?rsenye smpai cni je aku nk cte psl SISI LAIN DIRI AKU..daaaaaaaaaa~~~~~~




p/s:Yg baik dtg dr Dia & yg buruk dtg dr kelemahan diri aku sendiri..

2 comments:

  1. wow!!!!
    very the other side of u...huhu...
    like the little lady in that blue 'tudung' though...ada gak sisi hg yg slalu kami nampak...hehe...
    smg selalu 'mengisi' blog ni...:)

    eh,awat byk sgt blog???

    ReplyDelete
  2. haha..sje letak pic 2..
    at least xde la tersimpang jauh sgt..huhu=p
    erm,sbb pe?
    ntahla..ak rse hg sndri pn taw kot..
    sume yg pnah berlaku menyebabkan aku
    ade bnyk blog..kn blog cm diari..=)
    rajin2 la mai singgah blog ni..=D

    ReplyDelete